Wednesday, November 26, 2014

Sovmorgonsdag

Kostade på mig en sovmorgon imorse. Tyckte jag behövde det efter att ha varit väl trött på mornarna på sistone. I övrigt har dagen inte varit superanmärkningsvärd. Nya Sonic dök upp. Numret med den årliga årsbästalistan. Ungefär det nummer man brukar se fram emot mest alltså. Äger bara två av skivorna som finns med å deras topp 25 i år. Brukar vara fler. Men att det är så pass få har ju sina skäl, främst ekonomiska. Att vara ledig på heltid utan att vara berättigad till någon form av ersättning är ju liksom inte jättelukrativt om man säger så. Däremot har jag naturligtvis lyssnat på betydligt fler av skivorna på listan än så. Några flera gånger, några någon gång, några bara enskilda låtar, ett par inte alls. Ungefär som det brukar var alltså. Är väl kanske inte helt enig om allt (Annika borde ju lätt platsa på topp 25, eller allra minst bland hedersomnämnandena), och jag hade nog satt en annan etta, men på det stora hela en klart acceptabel lista. Mer än så vill jag inte säga om den aktuella listan för att inte spoila  för er som ännu inte läst tidningen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home