Saturday, November 15, 2014

Spontanöl

Blev lite spontanöl igår. En kompis hörde av sig frampå seneftermiddan/tidiga kvällen och frågade om jag var sugen på en pilsner. Det var jag (såklart). Så vi satt här och tjöta en stund och sen drog vi ner till puben och datt där ett tag. Det var sköj.
Tror för övrigt att vi var rätt ensamma om att sitta på reddan och diskutera Derrida, semiotik, hermeneutik, kapitalismens begränsningar, fransk litteratur och lagen om offentlig upphandling. Är väl ett tecken på att man någonstans trots allt börjar bli vuxen kanske. Att man diskuterar kultur och samhälle snarare än popkultur och nöjesliv. Fast det ena utesluter ju naturligtvis inte det andra, snarare tvärtom.

Nåväl, nu ska jag väl typ diska och gå och handla och ta min dagliga promenad. Sen kan det eventuellt, om jag känner mig förtjänt av det, bli lite choklad.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home