Wednesday, November 05, 2014

Långpromenad

Fortfarande i förmiddags var jag rätt nere och deppig efter gårdagens sura förlust. Så jag kände att jag behövde ta en långpromenad, längre än mina vanliga dagliga promenader, för att få det ur kroppen. Så jag knallade iväg och tog mig en långsväng. Lite drygt två timmar (i hyfsat tempo) landade promenaden på till slut. Runt större delen av västra halvan av stan blev det (ungefär 1,3 mil enligt en grov mätning med Hittas avståndsmätare), så det får man väl säga var en rätt hyfsad tur. Hade faktiskt kunnat fortsätta längre ändå för jag kände mig ganska pigg benen, och dessutom var det sådär perfekt temperatur att man skulle kunna gå nästa hur långt som helst utan att bli varm/svettig, men jag tyckte att lite över två timmars promenad kunde räcka (dessutom kom jag inte på något mer ställe att gå på då eftersom jag hade gjort ett "varv" och liksom var i stort sett hemma). Och när jag kom hem igen var den allmänna lessheten efter gårdagen borta. Så promenaden uppfyllde sitt syfte får man säga.

Sen här under kvällen fick jag köra till Degerförs för att hämta upp min farbror vid tåget och köra honom till farmor. Som tack för hjälpen hade farmor naturligtvis köpt en bakelse, så där försvann väl alla eventuella hälsoeffekter av långpromenaden. Men bakelsen lär väl åtminstone ha satt sig lite mindre på magen än om jag inte hade tagit den där promenaden, man får se det så.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home