Tuesday, May 05, 2015

Ganska vanligt

Generellt sett en lugn och ganska vanlig dag. Såg om en gammal Carl-Gustav Lindstedt-film som gick på tv (Räkna med bråk, 1957). Festlig historia om en skoputsare som ärver ett slott, varpå hans släktingar som själva räknat med att ärva försöker få honom att tro att han är tokig i syfte att sätta honom under förmyndarskap. För övrigt är det Teleborgs slott i Växjö som fått tjäna som exteriör till det slott CG ärver. Kan ju vara intressant att veta för de av mina kamrater som de facto bott precis i närheten av nämnda slott.

Imorgon ska jag tvätta. Det är jag inte jättesugen på. Men eftersom jag då kommer behöva kliva upp tidigt lär jag ju i alla fall hinna få den hel del gjort under morgondagen. Man får se det så.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home