Friday, April 24, 2015

En idé

När jag under kvällen satt och lyssnade på musik, läppjade på ett glas vin och filosoferade om det ena och det andra (kanske i synnerhet ungdomens förgänglighet och allt det där) slogs jag av en strålande idé om hur jag ska fira min trettioårsdag. Nu är det visserligen väl tidigt att börja fundera på det redan nu, det är ju trots allt ett halvår kvar till min födelsedag, men  idén ramlade på mig och då vore det ju dumt att inte lägga den på minnet. Det som slog mig var att det vore himla roligt att fira ut åren som 20-nånting, ungdomen om man så vill, med att en sista gång festa som vi gjorde just när vi var unga. Förfesta som vi gjorde då, och sedan gå till det Statt som var the place to be här i stan när man var 18 19 20. Gå dit och dansa en sista gång. Halvt ironiskt, halvt oironiskt bland 18-åringarna på Statt. Dricka Sambuca och Dooleys. Stanna till stängning, och sen äta fyllepizza. Kort sagt en sista klassisk ungdomsutgång i Karlskoga nästan på dagen tolv år efter den första. Som en slutscen i en film där de gamla vännerna hittat tillbaka till varandra och alla dansar lyckligt i slow motion på den gamla stamklubben innan bilden fadear till eftertexter. Det vore roligt. Får skriva upp det någonstans så jag kommer ihåg det i höst.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home