Friday, July 24, 2015

Invigningen avklarad

Nu har jag invigt min crock pot. En boeuf bourguignon fick äran att bli det första jag tillagade. Det blev väldigt bra. Fast jag har också lite idéer om hur jag ska kunna göra det ännu bättre, få fram ännu mer smak, nästa gång jag gör det. Mer vin i förhållande till den totala mängden vätska exempelvis. Nästa långkok blir dock en gryta på fläskkött och diverse grönsaker. Tveksamt om det blir imorrn dock, lutar åt att jag gör den på söndag.

Enda nackdelen med det hela var väl att man blev förjävla hungrig av att det doftade ljuvligt av maten i hela lägenheten större delen av dagen, medan det fortfarande var flera timmar kvar tills det var färdigt. Värt väntan, men oj vad sugen man var pga doften ett tag under eftermiddan.

I övrigt har fredagen inte varit särskilt spektakulär.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home