Monday, October 19, 2015

Svårt besviken

Förra veckan beställde jag en grej som jag varit sugen på ett tag (exakt vad kan jag dock inte berätta just nu eftersom jag samtidigt beställde en present). Det gick fint och jag betalade enligt instruktion och så vidare. Så nu ikväll såg jag att jag har fått ett mail om att den grejen jag beställde är slutsåld. Så fett besviken. Har tittat på den där rätt länge nu utan att det blivit någon affär, och så när jag väl kommer mig för att köpa den så är den slut. Det är visserligen fritt fram för mig att välja något annat för samma pris, men jag har varit så inställd på just den där grejen så just nu känns det bara piss. Sedan skulle man naturligtvis kunna ha synpunkter på att det stod på hemsidan att den fanns i lager, och att det kunde ha kollats upp innan jag fick en orderbekräftelse och betalningsinstruktioner. Men företaget i fråga verkar av allt att döma vara en liten, entusiastdriven shop, och då kan man ju ändå ha förståelse för dylika misstag. Även om besvikelsen över den uteblivna grejen, som jag dessutom gått och varit ganska excited över att jag snart skulle få hem, naturligtvis är stor.

Dessutom hade jag fått ett negativt besked om ett jobb jag ändå hade lite småförhoppningar om. Så definitivt ingen bra kväll i mailkorgen. Fast jag är mer besviken över den där grejen som var slutsåld än över jobbeskedet.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home