Friday, October 02, 2015

Lite förkyld

Jodå, visst har jag lyckats dra på mig en liten förkylning. Inte så farligt (ännu) dock. Har haft onte i halsen idag, men ingen feber eller så under dagen. Under kvällen har dock snuvan smugit sig på så smått, och febern känns som att det kan vara på väg. Så det får väl bli någon Alvedon eller så innan jag går och lägger mig tänker jag. Med lite tur blir det inte särskilt mycket mer än vad jag känner kan vara på gång nu, men det känns rimligt att anta att jag kommer ha lite feber imorgon. Men jag har både Alvedon och nässpray och Strepsils hemma om det skulle behövas, så det ska nog inte behöva bli alltför jävligt.

Annars har jag varit uppe hos farmor en sväng under eftermiddagen. Var där och åt tårta och sa grattis till min farbror som fyller år idag. Sedan blev jag kvar där lite längre än jag tänkt från början, kan ju lätt bli så. Får hoppas bara att jag inte smittade ner någon, men det insisterades på att jag skulle komma även när jag påtalade att jag är lite förkyld så blev någon smittad får de nästan skylla sig själva.

Och nu fick jag hicka också. Det var ju typiskt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home