Sunday, July 31, 2016

Babu Bhatt

När jag var på Maxi idag fick jag syn på en man som såg ut exakt som Babu Bhatt. Förstår ni hur coolt det är att någon ser ut exakt som Babu Bhatt? Jag blev typ starstruck och var nära att gå fram och säga "May I say you have a splendid establishment here, my friend".

I övrigt har söndagen inte varit särskilt anmärkningsvärd. Slog mig ner på balkongen och bläddrade igenom tidningen. Promenerade ner till morsan och farsan och lät mig bli bjuden på mat (idag: fisk och färskpotatis). Ägnade kvällen åt läsning, blev ytterligare omkring hundra sidor Fallada. Där har vi väl i stort sett hela dagen skulle jag tro.

Och imorgon är det augusti. Sommaren går in på sin sista tredjedel. Snart börjar alla de möjligheter och chanser sommaren skulle bära med sig som man där i våras tyckte var oändliga ta slut. Inte riktigt än, men det dröjer inte. Ska någon av dem fångas bör det ske om inte nu så i alla fall inom kort. Sedan kan det vara för sent.
Jag måste försöka, ett sista försök. Men först ska jag skicka in en aktivitetsrapport till arbetsförmedlingen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home