Thursday, September 29, 2016

Tekniskt geni

Idag kom jag till sist underfund med hur Bluetoothfunktionen på stereon jag har i köket fungerar. Det var väl på tiden kan man tycka, jag har ju bara haft den i sådär två och ett halvt år. Fast egentligen är det inte så illa som det låter. Egentligen är det inte mer dramatiskt än att jag bara inte haft anledning att behöva använda just den funktionen tidigare. Fast det blir ju en sämre historia.

I övrigt upptäckte jag när jag skulle gå till återvinningen med ett gäng tomflaskor att en av flaskorna inte alls var tom utan snarare halvfull. Det märkte jag genom att jag råkade vända upp och ner på den när jag skulle lägga ner den i kassen. Riktigt hur en halvfull ölflaska hamnat bland tomglasen vet jag inte, men det känns inte jätteosannolikt att det kan finnas ett samband med den där efterfesten jag hade för några veckor sedan. Blev hur som helst inte skitglad när jag gjorde upptäckten. Inte för slöseriet på ölen, utan för att det blev allmänt blött och kladdigt och jobbigt. Fick skura golvet sen.

Har annars haft läseftermiddag idag också. Dock inte på balkongen den här gången. Det blev förvisso soligt under eftermiddagen även idag så jag klev ut och ställde mig invid väggen en kort stund, men det var för hårda och kalla vindar för att det skulle bli skönt mer än några korta ögonblick mellan vindstötarna. Kanske är säsongen slut, kanske väntar ännu någon solig eftermiddag då det värmer gott längs väggen och man kan hänga där ute en liten stund. Det får vi väl se.
På tal om vindar är det för övrigt väldigt blåsigt just nu. Vad ni nu ska med den informationen till.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home