Sunday, January 22, 2017

Sött

Köpte ett paket flingor idag. Valde ett paket med motiv från en känd animerad film. Barnsligt? Kanske, men världen blir roligare om vi tillåter oss att vara barnsliga emellanåt. Hur som helst, när jag kom hem från affären slog det mig att jag nog borde smaka på dem. Det nämndes inget sådant på paketet, där stod bara något om fullkorn typ, men alltså barnflingor, risken finns ju att de är obscent sockrade. Visst, det var inte kalaspuffar eller frosties, men de var ganska söta. Kunde kanske framgått av paketet kan man tycka. Smakade nästan mer snacks eller kex än frukostflingor. Inte helt lyckat kanske. Inte för att jag ogillar sådant som smakar sött, tvärtom, men ja ni vet socker och så vidare. Fast de var ganska goda, jag får väl se det så.

I övrigt har dagen inte bjudit på varken några överraskningar eller sensationer. På tisdag ska jag tvätta. Livet pågår.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home