Thursday, April 13, 2017

Dessertprojekt 2017 fortsätter

Så slängde ihop en parfait i eftermiddags. En punschparfait för att vara exakt. Det blev bra. Smakar utmärkt. Lite mjukare än jag hade tänkt mig, men då vet jag ju det till nästa gång att jag ska göra smeten något fastare innan jag häller den i formen. Ska låta den stå i frysen över natten också så får vi se om den eventuellt har stelnat lite till imorgon.
Dock var det kanske nog kanonidé att hälla smeten i madeleineformar. Tänkte att det skulle vara fint med små nätta snäckor, men av allt att döma kommer jag inte få loss dem ur formarna utan att förstöra dem. Så det måste jag också hitta en lösning på om jag vill prova igen. Känns som att det borde gå att lösa på något vänster. Tål att funderas på i alla fall.

Dagen i övrigt, lugn. Läsning och allmänt chill. Start för ätande av påskgodis. Det är väl cirka det som hänt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home