Wednesday, May 31, 2017

Vårens sista dag

Utöver att jag tog en lite längre promenad än vanligt har jag inte direkt ägnat mig åt något utöver det vanliga under dagen. Lite läsning, en jobbansökan, det gamla vanliga. Dock slog det mig under promenaden att det är skönt att hälsenan blivit så mycket bättre att jag faktiskt kan gå en hyfsat lång promenad. Lite skillnad mot i vintras när jag haltade fram av smärta. Generellt skulle jag nog säga att hälen faktiskt är så gott som bra nu. Någon gång sådär kan den kännas lite stel eller så, men jag har inga besvär av det. Fortsätter dock att stretcha hälen flitigt, och vid enstaka tillfällen smörja in hälen med Voltaren i förebyggande syfte. Tror att det i mångt och mycket är stretchandet som gett resultat, det och att skorna jag använder nu är bättre för fötterna än vinterkängorna.

En annan sak som slagit mig under dagen är att det enligt traditionen är imorgon jag ska börja med årets stora summer party-spellista. Hjälp! Känner mig inte alls förberedd, och har just inga idéer alls. I alla fall mycket färre än vad jag brukar ha. Det kommer förhoppningsvis lösa sig, men det kan nog bli ett tuffare jobb än vanligt att få ihop en bra lista. Det känns som jag hittat mindre ny musik än jag brukar under våren och vintern, i alla fall ny musik som kan vara lämplig att ha med på en sådan lista. Men som sagt, det får lösa sig. Vet i alla fall på ett ungefär vad jag ska ha som första och sista låt. Bara 98 låtar till som ska in då.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home