Wednesday, May 24, 2017

Radiosammanträffande

Ni vet, ibland sker sådana där sammanträffanden så att man nästan tror att man har någon sorts krafter. Som idag.
Just som jag skulle börja med maten nynnade och småsjöng jag lite på en låt. Jag bestämde mig för att slå på radion och självklart, just den låten spelades som den absolut första låten efter att jag hade tryckt på on. Hade inte varit anmärkningsvärt om det varit en av de senaste hitsen som spelas mycket på radio, men det var det inte. Visst, det var ingen superobskyr låt men heller ingen som man brukar höra när man slår på radion. Min stad av och med Frida Hyvönen för att vara exakt. Vad är chansen liksom? Tror att det mycket väl kommer kunna bli årets lustiga sammanträffande när 2017 ska summeras.
Fast någonstans hoppas man ju ändå att världen kretsar så mycket kring en själv att det var mitt nynnande som var orsaken till att P3 spelade just den låten just då.

Annars? Lugn dag. Lite balkong, lite fransk pop, lite läsning. Ungefär så.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home