Friday, June 30, 2017

Bestäm dig

Har ni tänkt på att det finns en kategori människor som ständigt hävdar att det var bättre för, men samtidigt aldrig missar en chans att gnälla om att vi som växt upp och varit unga under "nutid" har det så himla bra? Jag har svårt att få det där att gå ihop. Om det nu var så himla mycket bättre förr, hur kan vi då ha det mycket bättre och lättare än vad de hade?

Vet inte om ni noterat den sorten, men jag kom att tänka på det häromdagen. Egentligen bara som ett skämtsamt stickspår i en diskussion om något helt annat. Minns inte exakt vad den andra diskussionen handlade om. Något om banker eller öl eller måsar tror jag. Måsar som bygger bon i bostadsområden och sedan får tuppjuck om man råkar gå förbi på gatan nedanför är ju annars lite som folk som köper lägenheter ovanpå barer och sedan klagar på att det är livat om nätterna. Kan fatta att måsarna blir aggressiva med ungar i boet, men de borde ju faktiskt kunna inse redan när de väljer plats att om de bygger mitt i ett bostadskvarter får de leva med att folk kommer uppehålla sig i närheten.
Hittills i år har jag dock klarat mig från måsattacker. Delvis kanske för att jag medvetet hållit mig undan ställen där jag av erfarenhet vet att de brukar hålla till. Eller så har jag bara haft flyt. Svårt att veta säkert. Men nu är det väl bara ett par, tre veckor eller så till innan faran är över för i år. Brukar ju lugna ner sig bara ungarna blir flygfärdiga.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home