Monday, June 05, 2017

Mynt och annat

Kom mig ÄNTLIGEN för att lämna in mina gamla mynt till banken. Det har jag tänkt göra i sådär fem månader så det var dags. Sedan gick jag till systemet och lade lite av de nyligen insatta pengarna på att fylla på förrådet med mousserande. Och en liten flaska punsch. Den tänker jag kan komma väl till pass någon varm sommarkväll i parken eller på balkongen. Kall punsch och diskussion om litteratur en varm och fuktig sommarnatt. Kan visualisera.

Framåt kvällen hämtade jag upp mor och far vid busstation. De har varit bortresta ett par dagar. Delvis därför jag kom mig för att fixa mynten, för jag har haft bilen medan de varit borta. Då kunde jag ju köra ner påsen med mynt istället för att bära den hela vägen till stan. Fick hur som helst ett par flaskor vin av dem som de köpt med från sin resa. Gött dä.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home