Monday, September 25, 2017

En dag i slutet av september

När jag lagade mat förut och skulle lyfta bort pastan från spisen lyckades jag på något sätt knycka till med handleden så det skvätte vatten över halva spisen och hela stekpannan. Så kan det gå. Tur att jag inte stekte i olja. Det hade ju kunnat bli lite jobbigt att skvimpa ner massa vatten i.

Ungefär mitt på dagen var jag på arbetsförmedlingen igen. För första gången och förvånansvärt nog på ett möte som inte kändes helt bortkastat utan faktiskt en liten smula givande. Det hade jag inte riktigt väntat mig.

Eftermiddagen och delar av kvällen ägnades sedan åt att läsa ut boken jag hållit på med de sista dagarna.

Och i morgon visas Atlantäventyren på tv! Det är en av mina älsklingsfilmer, så det ser jag verkligen fram emot. Birgit Tengroth klär ut sig till pojke och smiter ombord på en atlantångare och så blir det festligt. Och även lite spännande, annars hade det ju inte varit mycket till äventyr. Även, och det här kan jag nog säga utan att spoila för mycket, en av de där filmerna där hon och han till en början avskyr varandra men bara några dagar senare bestämmer sig för att gifta sig.
Hur som helst, Atlantäventyret. Se den.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home