Friday, September 22, 2017

En poäng

Troja - Bofors 2-1 str (1-1, 0-0, 0-0, 0-0, 1-0)

BIK brukar ha svårt borta mot Troja så det var inte direkt oväntat. Fast jag tycker det känns skit ändå. Och rent krasst är Troja ett lag man bör slå. Men det är en lång säsong och vi är bara precis i början så det är väl vad det är. En poäng är ju i alla fall bättre än ingen.

Men med det sagt så måste jag faktiskt erkänna att jag känner en viss oro inför den här säsongen. Visst brukar BIK alltid bli av med sina bästa spelare, men den här gången känns det som att tappen är tyngre än vanligt. Vi har förlorat extremt mycket både framåt och bakåt. Hela första pp-uppställningen. Ettan, tvåan och fyran i hela seriens poängliga. Våra två offensivt mest lyckosamma backar, varav den ena vann backarnas poängliga i överlägsen stil. Om inte seriens bästa så i alla fall en av topp 3 bästa målvakter, plus vad som sannolikt var seriens vassaste andremålvakt. Därtill Wessner som länge varit en av ledarna och pådrivarna i laget, och som i någon personifierat bilden av BIK hos motståndarna.
Det som oroar mig är dock inte att det ska gå sämre sportsligt. Mitt utgångstips är att vi hamnar någonstans i mitten av övre halvan, vilket ju faktiskt är ett ganska bra resultat sett till förutsättningarna. Utan det är att jag upplever att folk runtomkring går in med förväntningar att vi ska ligga med i toppen på samma sätt som i fjol. Den kombinationen känns farlig. Överdrivna förväntningar kan lätt leda till besvikelse och backlash i intresse och annat. Man måste komma ihåg att en säsong som den förra när nyförvärven träffar så exakt rätt och spelare som varit i klubben ett tag gör sin bästa säsong, det är ovanligt. Antagligen kommer det krävas någon eller ett par säsonger innan vi kan vara där igen.


Nu byter vi ämne totalt. Det där mötet jag var på hos arbetsförmedlingen gav väl inte särskilt mycket. Det tog typ en kvart, och informationen man fick hade man lika gärna kunnat googla sig till. Nu ska jag dit igen på måndag för ett personligt möte, och då får vi väl se om jag tycker att det de har att erbjuda känns värt eller inte.

Och angående min sjukdom är jag i stort sett bra i halsen. Snuvan har däremot blivit lite värre, särskilt här under eftermiddagen och kvällen. Det ligger väl dock i linje med vad jag hade förväntat mig. En rimlig gissning är väl att det kommer hålla i sig någon eller några dagar till, och sedan kommer jag vara helt återställd (fast möjligtvis lite hosta) någon gång i början av nästa vecka. Fast det hade ju inte direkt gjort ont att vakna i morgon och inse att snuvan är borta.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home