Sunday, October 01, 2017

Nästan som en utflykt

Fick köra till Degerfors i dag för att plocka upp morsan och farsan vid tåget. De har  varit på semester (i Albanien av alla ställen) den senaste veckan. Egentligen tycker jag att de gott kunde tagit bussen från Degerfors (eller egentligen att de bokat biljett hela vägen, även om det inneburit att åka över Örebro), inte minst at miljö- och klimatskäl, men jag orkade inte ta den diskussionen. Dessutom hade jag inte blivit förvånad om de i det läget hade valt att ta en taxi i stället för att vänta på bussen (mina föräldrar är har ofta orimligt svårt för att vänta), och då hade det ju ur utsläppssynpunkt inte spelat någon roll.
Medan de varit bortresta har jag alltså haft deras bil. Kan dock inte påstå att jag använt den särskilt mycket. Hade ett ärende förra söndagen, men sedan har jag inte använt bilen innan jag skulle hämta föräldrarna i Degerfors i dag. Till stor del för att jag inte behövt bilen, när jag haft saker att uträtta har jag lika gärna kunnat gå. Men kanske mest för att jag lyckades få en bra parkeringsplats och inte ville flytta bilen.

I övrigt har dagen hur som helst inte bjudit på några direkta överraskningar. Fram tills att jag åkte till Degerfors var dagen tämligen lugn och vilsam. En promenad, läsning av tidning och allmänt softande.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home