Monday, October 23, 2017

Möte

Var på ett möte om en arbetsförmedlingsgrej i förmiddags. Visade sig att den aktivitet de satt mig i inte riktigt var som det gavs sken av när de så att säga sålde in den (chocken är ändå). Då lät det ungefär som att det räckte att kika in och säga hej och göra en avstämning kanske max en gång i veckan. Nu visade det sig att så enkelt var det ju inte riktigt. Kommer behöva gå dit två gånger i veckan, och då inte bara för att stämma av utan jag måste sitta där ett gäng timmar och göra gud vet vad. Jag får väl ge det en chans och se vad det blir, men rent spontant känns det ju som slöseri med tid jag hade kunnat använda till bättre saker.
Dessutom kommer det innebära att jag kommer bli tvungen att kliva upp svinigt tidigt varenda måndag framöver. Som den utpräglade kvälls- och nattmänniska jag är avskyr jag med intensitet att kliva upp tidigt på morgnarna. Särskilt på måndagar.

Nåväl. Utöver mötet i morse har dagen varit lugn. Har typ läst och så. Imorgon ska jag tvätta och det ska inte bli särskilt roligt, men det är ju som det är. Dock hade det ju varit toppen om det möte jag hade idag hade kunnat läggas på samma dag som tvättiden så hade ju inte behövt kliva upp okristligt tidigt två dagar i rad.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home