Sunday, January 21, 2018

Inga större ovanligheter

På det hela taget en ganska vanlig söndag (av någon anledning känns det som att jag skrivit det meningen förut). En handlingsrunda, lite läsning och så middag nere hos morsan och farsan. Är väl på ett ungefär så de flesta söndagar sett ut de sista åren.
Just idag är jag väl dock en smula orolig över far min. Han har troligtvis åkt på öroninflammation, och det är ju inte helt bra som vuxen. Fast som den medelålders man han är har han naturligtvis varken sökt vård eller ens pratat med vården om det. Han kunde ju åtminstone ha slagit en signal till sjukvårdsupplysningen och hört sig för vad de tror. Särskilt som han tydligen varit ovanligt trött och sovit väldigt mycket under helgen. Då kan det ju liksom vara läge att fatta att det kan vara idé på att höra av sig till vårdcentralen så att man om nödvändigt kan få lämplig behandling innan det uppstår eventuella komplikationer. Både jag och morsan har varit på honom om att han borde kontakta vården, så vi får väl se vad som händer. Förstår inte vad det är med män i den där generationen och deras motvilja mot att ens kontakta sjukvården.

Under veckan som kommer ser det inte ut att vara något särskilt i kalendern. BIK spelar några viktiga matcher, jag har en tvättid. Det är väl ungefär det. Men man vet ju aldrig, det kan ju dyka upp något spännande som man ännu inte vet om.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home