Friday, January 05, 2018

Meddelande från en stackars sjukling

Har visst gått och blivit lite sjuk igen. Eller ja, har väl varit det ett par dagar men har inte haft tid att skriva om det förrän nu (även om det nämndes helt kort framåt slutet av 2017-summeringen). Började känna lite i halsen härom kvällen och sedan dess har jag haft halsont. Rätt rejält halsont faktiskt. Är två nätter i rad nu som jag mer eller mindre vaknat av det frampå tidiga morgonkvisten. Nu har jag väl dock känt under kvällen att det nog börjar på att gå över, så nu räknar jag med att snuvan kommer börja smyga sig på. Det är ju ungefär så mönstret brukar se ut.
Fanns annars planer på att jag och en kompis skulle göra som i fjol och gå ut och käka nu under trettonhelgen, men det fick jag ju ställa in. Får väl se lite hur jag mår imorgon, men det ska nog mycket till för att jag ska känna mig kry nog för en utgång.
Hoppas hur som helst på ett relativt snabbt tillfrisknande. Mest eftersom det är träligt att vara sjuk. Men tills dess får jag väl köra med den gamla vanliga kombon av strepsils och nässpray efter behov, och kanske en och annan alvedon om det skulle behövas.

Ett problem med att bli sjuk just nu är annars julmustsäsongen. Har ganska mycket must kvar, ungefär en halv back plus tre av systemets finmust. Det vill jag ju hinna dricka upp före tjugondedag Knut, för då är ju julen officiellt slut och därmed även julmustsäsongen (jag är ju en smula anal med det där och dricker bara julmust från första december till Knut). Men julmust och halsont (eller förkylning överlag, men framförallt halsont) är ju ingen höjdarkombination om man säger så. Så ja, det kan ju bli lite körigt att hinna dricka upp allt när det nu försvinner flera dagar. Får lösa det på något sätt. Om det kniper kanske jag kan låta sjukdom passera som särskilda omständigheter som låter mig förlänga säsongen med så många dagar jag varit sjuk. Vi får se. Kanske gör jag det enkelt för mig och sparar några flaskor till nästa jul. Det är ju också en lösning.

Satte annars säsongsbästa i På spåret ikväll. 42 poäng. Det får man vara nöjd med.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home