Monday, September 03, 2018

Bruten kontinuitet

Har tvingats inse att Kalle Anka & Co nummer 35 2018 av allt att döma kommer bli det första nummer sedan någon gång i mitten av 90-talet som jag inte har. Fanns inte på Maxi igår, och inte i någon annan butik heller i dag. Sorgligt. Skulle säkert kunna maila förlaget och se om jag kan få köpa ett rest-ex direkt av dem, men det känns som lite overkill med tanke på att det bara är någon månad till jag fyller 33. Jag får nog helt enkelt försöka överleva ändå. Men nummer 36, det ska jag jävlar i mig ha!

Just nu alldeles för varmt här inne. Blir lätt så när det varit 20 grader och åtminstone stundtals soligt i ett par, tre dagar. Men dagen har varit lugn. Kilade ner till stan en kort sväng (för att se om KA fanns på Willys), och sedan har jag ägnat mig åt läsning. Så inga direkt omvälvande händelser således.
Imorgon ska jag upp till farmor en kort sväng. Sprang på henne häromdagen och det var något hon ville att jag skulle komma upp för, så då får jag väl gå dit och ta en fika och se vad det var hon ville.

Vilken jävla mardröm en eventuell högerregering efter valet kommer bli.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home