Saturday, September 01, 2018

Roligheter

Tog en liten spontan sväng till puben igår. Det var ett lyckat infall för jag träffade en del roligt folk och rätt vad det var så var jag inbjuden på efterfest. Sedan var jag inte hemma förrän vid femtiden sisådär. Lite osäker. Himla rolig kväll. Dock att jag varit rätt trött idag, men det kan det ju vara värt. Trötthet är ju ett pris man är beredd att betala för en rolig kväll.

I eftermiddags var jag på hockey. Träningsmatch mellan BIK och Stjernen. Tycker väl spontant att BIK verkar ha kommit in i spelet, men att det finns detaljer att slipa på. Nu blev det visserligen några powerplaymål idag (BIK vann förövrigt matchen med 6-3), men överlag behöver de nog gnugga lite på pp-spelet under veckorna fram till seriestarten. Det känns, och har hela försäsongen känts, en smula impotent. Även om BIK kändes som ett i grunden bättre lag är Stjernen (första 15 var det i princip spel mot ett mål) var det också några sekvenser i framförallt andra perioden där det kändes som att de fick problem med försvarsspelet när de blev satta under press i egen zon. Men generellt tycker jag ändå att BIK spelade ganska bra, och att det känns som att de sätter spelet bättre och bättre. Fast det där slarvandet i egen zon som ledde fram till åtminstone två av Stjernens mål får de ju gärna sluta upp med.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home