Tuesday, December 11, 2018

Stor sensation

Kom på att det hände en grej igår som jag glömde berätta om. Något fullkomligt sensationellt. Något som aldrig tidigare inträffat. Jag vann på BingoLottos adventskalender. Har haft den mer eller mindre varje år sedan millennieskiftet men det här är första gången jag vunnit något på den. Trodde aldrig att det skulle hända.
Ingen högvinst, men 100 spänn att stoppa rakt ner i plånboken. Det är inte fy skam inte. Nu vill säkert någon påstå att jag med det bara gått plusminus noll, men näru. Brukar få den där kalendern i adventspresent av föräldrarna så det är ren vinst. En ren vinst som exempelvis räcker till en och en halv punsch på reddan. Inte illa.

Idag har jag dock inte vunnit något. Däremot har jag tvättat håret och varit nere på stan för att köpa makaroner. Hade även tänkt inhandla ett paket glitter. Men det glömde jag. Sedan har jag mest ägnat mig åt läsning. Häxyngel av Atwood. Mycket bra.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home