Monday, January 06, 2020

Idéer

En av mina förhoppningar på 2020 är att jag sak komma igång med skrivandet igen, för det har det ärligt talat varit lite si och så med under det senaste året. Och idag började det faktiskt helt spontant börja ploppa upp idéer. Visserligen varken handling eller tematik än så länge, men ett par lösa scener, koncept, en del formuleringar och förutsättningar. Det känns bra. Det är något att utgå ifrån, något att börja spinna en berättelse kring. Så får jag väl fundera lite på vad det är jag vill berätta och vilka frågor jag vill ställa, och hur jag kan få in de element jag vill ha med i det hela.

Angående förhoppningar på 2020 i övrigt är det väl annars som jag skrev i en konversation med en god vän härom dagen att jag hoppas på att få ett jobb, siktar på att få fart på skrivandet igen och inte skulle ha något emot att hitta någon rimlig att hångla med på någorlunda regelbunden basis.
Den förstnämnda har jag goda förhoppningar om, där känns det som att det kan vara lite grejer som kan hända inom inte alltför avlägsen framtid. Den andra är ju egentligen bara upp till mig själv. Se till att ta tag i det, och sedan ha disciplin att skriva på. Den tredje är väl mest osäker om det kommer ske. Det är ju liksom inte bara upp till mig utan det är ju en rätt grundläggande premiss att man är två om det, och det kan man ju inte riktigt styra över om hon jag tycker verkar rimlig tycker detsamma om mig.

Och min dag idag? Inga större överraskningar. Har läst en hel del. Tittat på den mycket roliga Stjärnsmäll i Frukostklubben som gick som matiné. Såg förresten att den finns på play, så om du mot förmodan missade den har du ännu chansen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home