Sunday, September 20, 2020

Nya ägodelar

Fick helt oväntat ett glas i förmiddags. En bekant till farsan (tror det var en kollegas fru eller något sådant) håller på med gravyr av glas så jag fick ett ölglas med en BIK-logga på. Riktigt najs. Var såklart tvungen att prova det, så knäppte upp en liten söndagsöl när jag satt och läste tidningen på eftermiddagen.
När jag lite senare vara nere hos morsan och farsan och åt middag lade vi ett bud på ett gäng pälsmössor på det lokala auktionsverket. Mest för att ingen bjudit på dem och for the lulz. Och vips råkade vi vinna den auktionen. Riktigt vad jag ska göra med mössorna vete sjutton. Kan väl kanske vara bra att ha om det blir en kall vinter antar jag.
Vann 30 spänn på en trisslott. När jag var inne på spelbutiken för att byta den mot en ny såg jag att de hade en väldigt lockande Anthon Berg-kartong för exakt 30 spänn. Blev lite sugen på den och var på vippen att ta en sådan istället för en ny lott, men landade till slut i en ny lott. När jag skrapade den var det 60 spänn i vinst. Det kändes ändå som ett tecken. På vägen hem från föräldrarna tog jag vägen förbi spelbutiken och kom därifrån med en kartong blandad marsipanchoklad och en ny lott. Den lotten vann jag inget på.
Även slutfört introtexten/ledaren till tidningen. Tycker jag fick ihop det hyfsat, särskilt som utrymmet är begränsat. Förhoppningsvis uppskattar både kollegorna och läsarna resultatet.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home