Wednesday, September 16, 2020

Skriva om

När jag vaknade imorse trodde jag att det skulle kunna bli något av en mellandag på jobbet idag. Inte sysslolöst, men lätt halvlugnt. Så fel jag hade. Fick skriva en helt ny auktionskoll då vi av utrymmesskäl fick skjuta den vi tänkt köra den här gången till nästa nummer. Till saken hör att just de artiklarna på många sätt tar upp lite mer tid än andra då jag dels behöver hitta något som känns spännande att skriva om, läsa på om ämnet, helt låta det jäsa åtminstone någon dag för att hitta en bra ingång och vinkel, och sedan vill jag gärna ha någon eller ett par dagar på mig för att skriva och skriva om. Det där fanns det av förklarliga skäl inte riktigt tid till nu, och dessutom skulle texten vara ganska rejält mycket kortare än vanligt. Då kan man ju inte kosta på sig riktigt samma berättande och/eller upplysande ambitioner som man annars brukar kunna göra i de texterna. Så det var lite av en utmaning. Tror jag fått till det hyggligt till slut, men det tog sin tid och energi.

Och imorgon blir det en tur till Kristinehamn igen. Efter det tror jag dock att jag är ganska färdig med rapporterande och skrivandet till det här numret. Sex eller sju artiklar har jag med den här gången. Plus då auktionskollen som vi flyttar till nästa nummer. Inte konstigt att man känner sig lite mosig i huvudet.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home