Sunday, September 13, 2020

Vila inför veckan

På det hela taget en förhållandevis lugn och trevlig söndag. Inget jätteanmärkningsvärt. När jag ändå var nere hos morsna och farsan och inloggad på deras wifi passade jag på att kolla in tinders swipe night. Kändes väl i ärlighetens namn småfånigt, men nu vill man ju trots allt veta hur det går så skulle inte bli förvånad om jag "tittar" på kommande avsnitt också.
Imorgon är det igång med journalistiken igen. Ska iväg och göra ett jobba i Kristinehamn. Sedan får vi se, har ett par uppdrag till den här veckan men där avvaktar jag ännu besked om exakt tidpunkt. Men det lär ju visa sig. Lite synd att det är just det här veckan eftersom jag kommer har rätt mycket att göra, men måndag och tisdag visas de rätt strålande Landstormens lilla lotta (1939) och Landstormens lilla argbigga (1941) som matinéer. Som väl är verkar båda även visas på svt play så även om jag inte hinner se sändningen kommer jag åtminstone kunna se dem. Lätt att tro att den senare är en uppföljare till den förra, men utöver de likartade titlarna, att Sickan Carlsson spelar huvudrollen och att de är komedier i beväringsmiljö har de inget alls med varandra att göra. Ses bör de, i vilket fall.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home