Monday, September 07, 2020

Rivstart

Blev lite av en rivstart på jobbet. Har jobbat på månadens auktionstext (i princip färdig, måste bara värka fram en rubrik) och ringt runt och bokat in intervjuer. Redan imorgon är den första, tänka sig. Men det är väl bra att komma igång ordentligt direkt antar jag. Har ju ändå varit "ledig" sedan strax före midsommar.
Hann dock unna mig att titta på Lattjoa med Boccaccio på tv under eftermiddagen. Rolig och infallsrik film. Finns på play för er som till äventyrs inte sett den eller bara vill se om den. Favoritscenen är nog den där de sjunger en melodi, konstaterar att den har inte Kai Gullmar skrivit än men kommer att göra det om 600 år, och så står Kai Gullmar utanför och tjuvlyssnar och skriver ner melodin. Just det skämtet kräver väl dock en viss förförståelse för att riktigt flyga.

Fortsatt jobb imorgon. Intervju och artikelskrivande som sagt, och så ska det bokas in en intervju till med en person som jag inte lyckades få tag på idag. Så jag lär alltså ha att göra. Eftersom jag ändå ska ner på stan för intervjun ska jag nog försöka hinna med att smita in på willys och köpa makaroner också. Det kan behöva fyllas på med det.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home