Sunday, September 06, 2020

Kornblixtar

Klart chill söndag. Som jag nämnde igår har jag till skillnad från de flesta söndagar inte varit nere och käkat middag hos föräldrarna då farsan blivit förkyld och det känns dumt att chansa. Och oavsett om det är covid eller en vanlig förkylning vill jag ju inte bli smittad oavsett. Kände mig dock lite lat och istället för att laga mat själv kostade jag på mig att beställa hem sushi. Det satt finfint kan jag säga.

Kom ett par åskmuller under eftermiddagen och ytterligare ett par under kvällen. Efter det har det synts ett gäng kornblixtar. Hatar som ni vet åska, men kornblixtar kan jag ändå tycka har något.

Har under dagen även slöglott på finnkampen och ätit choklad. Det är ju nästan lite tradition. Inte nödvändigtvis chokladen, utan att slöglo på finnkampen.

Och imorgon återgår jag alltså till jobbet. Som anställd och med lön denna gång. Tror dock att jag kommer jobba hemifrån imorgon (och större delen av de närmsta veckorna då det mest står artikelskrivande på schemat). Ska börja kontakta lite intervjupersoner och försöka få till månadens auktionskoll tänkte jag. Om jag hinner kanske jag tittar på morgondagens matiné (Lattjo med Boccaccio, klassiker), men gör jag inte det så verkar det läggas upp på play så då får jag titta på den där vid senare tillfälle. Jobbet får trots allt gå först. Särskilt nu när jag måste leverera för att förtjäna min lön. Jag kommer jobba lite drygt halvtid (60%) och det är ingen superfet lön, men tillräckligt för att gå runt och ha "nöjespengar" över när räkningar och mat är betalt. Ska faktiskt bli rätt skönt när pengarna börjar trilla in på kontot. Har ju varit helt utan inkomst i över ett år nu och det blir ju lite töligt efter ett tag.

Jag kommer inte börja slösa eller gå ut och tokshoppa när första lönen kommer. Men det finns en sak jag ska göra. Jag ska gå ner till puben och beställa en punsch royal. En riktigt punsch royal med champagne. Dock med brasklappen att jag inte vet exakt när det blir. Rutinerna för löneutbetalningar kan ju variera lite från företag till företag så jag vet inte om jag kommer få första lönen nu i september eller om det dröjer en månad till innan den betalas ut. Måste komma ihåg att kolla upp det så jag inte tror att jag ska få pengar och så visar det sig att det är tomt på kontot när diverse räkningar ska betalas.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home