Wednesday, September 02, 2020

Tjusig måne

Haft en lugn dag. Suttit och läst och så. Pratade med chefen och om inget oförutsett inträffat börjar jag där uppe igen på måndag. Med lön den här gången. Visserligen inget avtal påskrivet ännu, men i det här fallet är det mest en formsak (även om jag av rena vidskepelseskäl väntar med att fira tills allt är påskrivet och klart). Gott så.

Riktigt tjusig fullmåne ikväll. Suggestiva moln omkring den.

Provdrack nya glasen ikväll. Tyckte jag kunde unna mig en liten skvätt vin när det nu är min sista lediga vecka på ett tag. Klart trevliga att dricka ur. Slog mig dock att jag glömde skölja ur dem före användning, så vi får väl hålla tummarna för att det inte fanns massa mysko kemikalier från tillverkningen kvar på dem :)

Morsan kom förbi med en bit päronkaka. Tydligen börjat baka sedan hon blev pensionär. Den var god.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home