Monday, October 26, 2020

Vanlig dag i väntan på ingen vanlig dag

Vet inte om det finns så mycket att säga om den här dagen egentligen. Jobbat, läst, skrivit, kollat på mästerkocken. En tämligen vanlig måndag. Imorgon fyller jag år. Ska såklart bli trevligt, fast man saknar ju det där kvällen före födelsedagen-pirret man hade när man var liten. Blir att fira som vanligt med fika med familjen och så. Tänkte försöka kosta på mig att ta större delen av dagen ledigt också. Har en text jag bara har lite grann kvar att göra på som jag gärna gör färdigt, men på det stora hela ska jag nog kunna ta det rätt lugnt tror jag.

Hörde förresten att någon verkar ha försökt starta en brand på toaletten på reddan i helgen som gick. Man hoppas ju att det är ett misstag, typ någon som tjuvrökt inne på toan och kastat en inte helt släckt fimp i papperskorgen eller så, eller i värsta fall någon som varit packad och tyckt han varit rolig. Inte för att det ursäktar eller gör det mindre puckat, men då finns det åtminstone ett litet mått av obetänksamhet i det. Men är det någon som gjort det medvetet och med uppsåt så alltså, då kan ju vederbörande bara dra åt helskotta. Fullkomlig idioti, som dessutom sätter liv på spel. Man kan ju bara hoppas att de får tag på fähunden som bär ansvaret. Borde ju vara relativt lätt att ta reda på vilka som varit där under kvällen, åtminstone de som betalat med kort, och så får man väl ta det därifrån. Alltid borde det ju finnas någon som sett eller hört något som kan leda vidare.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home