Tuesday, October 20, 2020

Havets glada musketörer

Relativt lugnt jobbmässigt idag också. Brukar bli så såhär de fösta dagarna efter att tidningen skickats iväg till tryckeriet. Redan imorgon är det dock på det igen, så ska jag iväg och göra intervjuer för första artikeln till nästa nummer. Sedan ska vi tydligen ha telefonmöte med redaktionen också. Det är sagt att vi ska ha det i alla fall, sedan återstår det väl att se om vi får tekniken att fungera. Med tanke på att det så vitt jag vet inte ens är sagt exakt vilken teknik som ska användas kan det ju bli spännande.

Tittade givetvis på Sjöcharmörer i eftermiddags. Precis lika bra som alltid, trots att jag halvmissade en stund i mitten av filmen då jag var tvungen att ta ett jobbrelaterat samtal samtidigt som jag tittade. Alltid härligt att se Aino Taube. Och ingen kan spela en enveten vrånggubbe med samma ackuratess som Sigurd Wallén.

För övrigt en vecka kvar till min födelsedag idag. Brukar ju vanligtvis ha en födelsedagsfest varje år, men med tanke på att det avråds från "trånga hemmafester" har jag kommit fram till att det inte blir av i år. Det känns såklart synd, men man vet ju hur läget är och det är ju inget som ställs in med kort varsel direkt. Men ett par bärs vid lämplig bardisk lär det nog bli. Dock inte förrän nästa helg som det ser ut just nu.

Skulle behöva putsa fönstren snart.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home