Monday, December 21, 2020

Godisgörareftermiddag

Ska inte säga att jag haft fullt upp, men det har varit en del att stå i. Gjorde lite julgodis. Gick bra, bortsett från att jag föst hade glömt köpa smör och sedan hade missbedömt hur mycket choklad som gick åt. Fick springa ner till Konsum tre gånger under rätt kort tid. Sista gången jag var där blev jag rentav skämtsamt pikad av killen i kassen, det kunde jag gott ha då. Men resultatet blev hur som helst bra. Gjorde en variant på klassiska chokladbollar där jag bytte ut en del av smöret mot nougat och den del av havregrynen mot hackade hasselnötter. Sedan doppade jag dem i choklad och toppade med ett mandelspån som vänts i guldpulver för att få lite pralinkänsla. Självklart gjorde jag även min klassiska pepparkakschoklad, fast i år hade jag i det överblivna hasselnötskrosset och mandelspånen också så inte riktigt som vanligt. Har inte smakar på den sistnämnda, men tror att den blev smarrig. Det ser i alla fall riktigt smarrig ut, så skulle den visa sig oätbar kan den ju alltid ligga framme och se lite snygg ut.

Det lackar onekligen mot jul. Bara några dagar kvar nu. Har bara några smågrejer kvar att fixa. Typ putsa glasögonen och torka golvet i badrummet. Det ska nog hinnas med under morgondagen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home