Monday, December 14, 2020

Uppdatering med förhinder

Gjorde ett nytt försöka att uppdatera iOS ikväll. Funkade inte den här gången heller. Fett irriterande. Särskilt med tanke på att jag nu verkligen måste uppdatera, för annars kommer jag inom en relativt snar framtid inte längre kunna använda swish. Men ska testa och se om det funkar trådlöst på föräldrarnas wifi när jag är där nästa gång, annars får jag försöka få tag på någon support eller nåt. Jävla skit det där att man ska behöva uppdatera och joxa.

I övrigt har jag haft det rätt så lugnt. Knallade ner på stan och köpte ett par julöl. Ska nog gå till systemet igen lite senare i veckan och handla för jul och nyår. När jag ändå har tid kan jag lika gärna göra det nu istället för att trängas där dagarna just före jul eller under mellandagarna. Jämt när jag kommit hem ringde mor min och så åkte jag med henne och fixade julklapp åt farmor. Det kan mycket möjligt vara den enda julklapp jag köper i år, de sista åren har det ju julklapparna i någon mån fasats ut lite över mitt huvud. Men måste kolla hur det är tänkt i år så jag inte missar att fixa något jag borde.

Eventuellt är elementet här inne trasigt. Luftade det för ett tag sedan, men det är ändå inte varmt riktigt efter ordning. Det behöver väl också kolla upp antar jag. Måste då också kolla upp om eventuell lagning av element är mitt eller föreningens ansvar. Känns som att det är något som skulle kunna ligga föreningen i och med att det är en fast installation, men å andra sidan brukar ju sägas att tumregeln är att allt inne i lägenheten är lägenhetsinnehavarens ansvar. Jaja, det lär väl visa sig. Vore ju dock gött att få fart på det.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home