Tuesday, March 30, 2021

Kvardröjande trötthet

Har mestadels jobbat under dagen. Har varit trött. Svallvågor efter helgen. Har aldrig längtat så mycket efter påsken. Inte för påskfirandet utan för vilan. Långhelgen. Att för mer än en dag eller två få pusta ut, andas och inte ägna jobbet en tanke. Det ska bli så skönt.

På något sätt lyckades jag knö in att hinna lyssna på nya avsnittet av Flashback Forever. Vet inte hur. Fantastiskt roligt avsnitt. Längesedan jag skrattade så mycket. Se det som ett tips.

Igår fick jag på tal om ingenting deklarationspappren i brevlådan. Rätt go skatteåterbäring i år, nästan femtusen. Det gör ju inte direkt ont att få rakt in på kontot. Ska nog inte lägga dem på något särskilt. De kan gott få ligga där som en liten buffert. Det är ju alltid bra att ha. Fast jag kostade på mig en lite dyrare flaska vin än vanligt när jag var på systemet igår. För att fira. Det måste man ju.

Två arbetsdagar till. Sedan långhelg. Då ska jag äta godis, läsa och dricka ett glas påskpunsch eller två.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home