Wednesday, March 31, 2021

Tjänar ihop till lönen

Har mest varit jobb idag också. Inte hunnit med så mycket annat än så faktiskt. Hann dock se säsongspremiären av Kontrapunkt ikväll. Gick förvånansvärt bra rent poängmässigt, framförallt under första halvan av programmet.
Väntar mer jobb imorgon. Då ska jag till Kristinehamn en sväng (igen). Förhoppningsvis går det smidigt och snabbt att få ihop texten när jag kommer tillbaka så kan jag gå på påskledigt sedan. Hade en liten förhoppning om att kunna ta "tjuvledigt" imorgon, men nu var det en intervju som bara gick att boka in då och då får man anpassa sig efter det. Rent formellt är ju skärtorsdagen trots allt en helt vanlig arbetsdag. Men framemot eftermiddagen/kvällen imorgon, då ska jag luta mig tillbaka, hälla upp ett glas punsch eller finvin, fylla upp skålen med påskgodis och bara andas ut. Det ska bli gött det.

Har blivit några turer längs Kristinehamnsvägen sedan jag började på Mnytt. Fler lär det bli.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home