Wednesday, June 02, 2021

Ledigheten skymtar vid horisonten

Det blev en mindre stressig dag än igår, tack och lov. Var iväg på en reportagetur och ringde ett par samtal, men utöver det var det inget jag behövde iväg på eller jäkta med.

Utöver jobbet har jag väl inte gjort skitmycket. Suttit och läst en stund under kvällen, kollat på ett tv-program. Funderade på att trimma mustaschen men bestämde mig för att det gör jag imorgon. Ska bli skönt när det här numret är färdigt och det blir lugnt över sommaren. Då ska jag ägna dagarna åt läsning, skriva av lust snarare än för jobbet och bara göra ingenting särskilt alls. Det är trots allt då jag mår som bäst.

Men det är då det, nu väntar först och främst ett par veckor av intensivt rapporterande. Så det är bara att kämpa på och inte släppa på motivationen bara för att en lugnare period hägrar vid horisontens rand.

Har fått in omkring en tredjedel av låtarna till Summer Party-listan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home