Monday, June 28, 2021

Tänkte rätt

Idag kom byggställningen de smällde upp i helgen i bruk. Verkar som att det ska sättas upp solceller på taket. Rätt toppen tycker jag, har tänkt i många år att taken på de två hus som ingår i föreningen vore perfekta för solceller så det känns ju kul att det faktiskt blir så. Kom dock som lite av en överraskning då det inte hörts ett ljud om att det var på gång. Känns ju spontant som att det hade kunnat vara bra att informera om så man vet vad som pågår även om man av ett eller annat skäl inte kunnat bevista årsmötet. Men men, bra att det blir av hur som helst.

Nu under kvällen såg jag också till att betala säsongskortet jag beställde förra veckan. Så nu har jag min plats på läktaren säkrad när hockeysäsongen drar igång (förutsatt att det är tillåtet med (stående) publik vid det laget vill säga). Det känns gött.

I övrigt har väl inte dagen varit jätteöverraskande. Knallade ner till Spongs och köpte på mig lite ytterligare sommarläsning. Har en del liggande, men kände att jag vill ha något lite lättsmält att sticka emellan med då och då. Så då fick det bli en sväng till pockethyllan och plocka på sig lite grann.

Glädjande också att de släpper lite grann på restriktionerna till månadsskiftet så att krogarna får ha ordinarie öppettider igen. Det har man ju saknat.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home