Sunday, June 20, 2021

Åska och tidsbokning

Åskvädret som drog förbi här runt skiftet mellan eftermiddag och kväll var det mest intensiva här på många år. Blinkade rejält där ett tag, nästan lite stroboskopvarning stundtals. När till och med EWP går ut och varnar på röd nivå och skriver om åskvädret som dramatiskt i uppjagade ordalag, då vet man att det är ett rejält åskväder. Finns tydligen risk för något liknande imorgon vad det verkar, men det får vi hoppas att vi slipper. Hatar verkligen åska.

Men för att byta till något roligare: jag har bokat tid för vaccination! De öppnade för min åldersgrupp idag och jag lyckades få en tid redan på tisdag förmiddag. Det ska bli najs. Då får vi verkligen hålla tummarna för att det inte åskar som idag, för gör det det vill man ju helst inte gå ut. Men men, det får väl lösa sig på något vis i så fall.

Också gött att jag kunde göra några riktiga pangfynd när jag var och handlade idag. Ett par grejer på erbjudande, och så ett par riktiga lyckträffar i ät snart-lådan. Sådant tycker man ju om.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home