Tuesday, June 22, 2021

Vaccinerad

Fick min första vaccindos idag. Det var väldigt snabbt och smidigt gjort. Det "jobbigaste" var väl typ att man var tvungen att ha munskydd, men med tanke på att det tog typ 12 minuter från att man gick in tills jag kom ut igen (inklusive tio minuter då man skulle sitta och vänta efter att ha fått sprutan) var ju inte heller det någon uppoffring. Nåväl, ingen feber eller huvudvärk. Dock ömt och stelt i överarmen där de tryckte in vaccinet, ungefär samma känsla som ett rejält blåmärke eller lite träningsvärk. Men det är ju ett gott tecken sägs det så det tar jag gärna. Känns gött att ha fått sprutan äntligen. Nästa dos i början av augusti.

Sedan firade jag med att beställa säsongskort till den kommande hockeysäsongen. Eftersom jag har en buffert på kontot och kan lägga ut pengarna tyckte jag att jag kunde unna mig det. Kommer ju stå där varenda match ändå, och då sparar det ju pengar i slutändan mot om man betalar inträde för varje gång man går dit.

I övrigt har det varit lugnt. Kollade matiné i eftermiddags, suttit och läst under kvällen. Imorgon ska jag tvätta, så ska nog försöka komma i säng någorlunda tidigt ikväll. En halvtimme hit eller dit låter inte så mycket men gör rätt stor skillnad när klockan ringer sådär tidigt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home