Thursday, September 09, 2021

En dag då det gått i ett

Har varit jobb jobb jobb idag. Men det har gått rätt bra faktiskt. En av grejer blev visserligen uppskjuten till imorgon, men tror inte det påverkade särskilt mycket utan det hade nog flutit på bra oavsett. Får jag inte en jäkla skrivkramp imorgon kommer jag nog rentav kunna ta helgen ledig, det trodde jag inte för ett par dagar sedan.

Kan dock säga att jag blev lagom glad när de började köra med någon sorts gräsklippare eller trimmer eller nåt här utanför vid kvart över sju imorse. Först tänkte jag att de kanske äntligen var här för att ta bort lönnen som börjat växa precis vid mitt köksfönster, i så fall hade jag kunnat ha lite överseende med oljudet, men icke. Förstår inte riktigt hur den som sköter planeringen tänker när de gör sådant mitt i ett bostadsområde så tidigt på morgonen.

Den där lönnen borde jag nog påtala för styrelsen att det kan vara bra att få bort. Är ingen expert, men rent intuitivt känns det ju inte som att det är skitbra om det växer upp ett träd en halvmeter från fasaden. Och oavsett vill jag ju inte ha ett träd växandes precis vid köksfönstret.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home