Thursday, October 28, 2021

Jobb och fotboll på lokal

Jobbat en del under dagen. Kanske inte exakt så mycket som jag borde, men det som inte blev gjort får jag helt enkelt jobba ikapp framöver. Det blir ju så ibland. Oftast brukar det ändå reda ut sig på slutet. Utöver jobbet hände det inte jättemycket under dagen, men under kvällen tyckte far min att jag kunde knalla ner och göra honom och min farbror sällskap över en öl på O'Learys och kolla på när Degerfors selade fotboll. Så det gjorde jag. Det var trivsamt. En torsdagsöl är ju aldrig fel så länge det inte blir för många. Tror faktiskt det var första gången jag var på O'Learys sedan mars förra året. Vet att jag var där sista helgen innan restriktionerna kickade in - samma dag sedan finalen i mello - och sedan dess har jag nog inte varit där. Det var sig hur som helst på det stora hela likt.

Imorgon blir det mer jobb, och när det är färdigt ska jag nog inviga de nya vinglasen jag köpte till mig själv för ett tag sedan. Kikade in på systemet i eftermiddags och köpte en bättre flaska på rätt druva. Ska nog läsa lite också. Men ja, vi får väl se vad som hinns med helt enkelt. När man lönearbetar är det ju jobbet som måste få högsta prioritet.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home