Thursday, February 10, 2022

Segt som sirap som bäst

Har väl på pappret inte varit någon jättespännande dag. Har jobbat på, och så mycket mer än så är det väl egentligen inte. Problemen med mobilnätet som hållit på sedan i måndags fortsätter. Inga problem att telefonera, men att surfa eller använda appar som är uppkopplade mot internet är i bästa fall segt som sirap, oftast funkar det knappt alls. Reducerad kapacitet på grund av strömavbrott står det när man tittar på kartan över driftstörningar. Enda gången det funkar hyggligt är sena kvällar och nätter när färre använder nätet. Jävligt irriterande. Det måste lösas, och egentligen tycker jag att man borde få någon form av kompensation för rent krasst betalar man ju just nu för en tjänst som inte levereras. Får hoppas att det kommer igång tills imorgon. Fast tror inte det. Det lär nog dröja.

Imorgon är det trevligt nog fredag. Då är det hockey igen, revanschläge mot Södertälje, och sedan är tanken att jag och en polare ska dricka några öl och eventuellt bli lite berusade. Förhoppningsvis hinner jag klart med morgondagens jobb någorlunda tidigt på dagen, så slipper jag stressa för att bli klar inför kvällen och så vidare. Och på tal om det måste jag se till att få upp veckan helgtips för publicering nu under kvällen. Bra att jag kom det.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home