Thursday, April 21, 2022

Förråd

Tvättade imorse. Skulle sedan tömma ett förråd där grejer från mitt pojkrum stått sedan jag flyttade hemifrån typ. Pga orsaker blev dock bara halva förrådet tömt. Resten får vi ta vid senare tillfälle. Har inte hunnit gå igenom riktigt vad som finns i de där kartongerna men ska väl göra det vid tillfälle. Såg att det låg några gamla skolkataloger och sådär i någon av dem, så det kan ju vara kul att kika igenom. Kan ju om inte annat vara kul att se hur alla de där lärarna som verkade så väldigt vuxna då ter sig när man tittar på bilderna nu, en hel del av dem var ju faktiskt betydligt yngre då än vad man själv är nu. Vår mellanstadiefröken tror jag exempelvis inte var mer än typ 23-24 någonting när vi fick henne. Det är ju nästan ingen ålder alls. Hittar jag exempelvis katalogen från fyran gissar jag att hon kommer se ganska mycket yngre (och kortare) ut än vad man minns henne, om än kanske lite äldre än hon var pga kläder och frisyr från mitten av 90-talet. Nog om det.

Eftermiddagen och kvällen har överlag varit lugnt. Lite småjobb, fixat med helgtipsen och sådär. Klev ut på balkongen en kort stund och upptäckte att det är hög tid att städa där. Fågelskit både på räcker och golvet. Får försöka hinna med det någon dag vad det lider. Kanske inte imorgon, men någon dag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home