Wednesday, April 13, 2022

Stressigt in i slutet

Dök givetvis upp lite mer jobb med kort varsel igår kväll, och så lite ytterligare i förmiddags. Men nu så, nu är jag färdigjobbad och påskledig. Några dagar senare än det var tänkt från början, men ändå. Är nu trött, på det kraftlösa sättet. De här senaste veckorna har tagit hårt på mig, delvis för att det ett tag kändes som att det bara dök upp mer och mer och att det aldrig skulle ta slut. Ifrågasatte rentav ett tag varför i hela världen man ska lägga upp en plan och se till att vara effektiv med syfte att vara färdig i god tid och slippa stressa på slutet när det ändå slutar med att det tillkommer massa grejer med kort varsel när man tycker att man är färdig. Men nu ska det bli skönt med långhelg, och att inte tänka jobb igen förrän efter påsk. När jag lämnade sista texten tidigare ikväll meddelade jag samtidigt kollegorna att jag inte kommer kolla jobbmailen igen förrän på tisdag. Behöver det breaket nu. Har varit väldigt mycket att göra sista 2-3 veckorna.

I övrigt då? Hann läsa en stund under kvällen. Ett glas vin till Kontrapunkt (där jag för övrigt landade på klart anständiga 20 poäng). Det är väl på ett ungefär vad som hunnits med. Så trött.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home