Thursday, November 24, 2022

Hallen så som den ska vara

Jobbdag idag då. Rätt lång jobbdag dessutom. Vi var inbjudna till en tidigare jobbgrannes invigning av sina nya lokaler på seneftermiddan, så texten om det jag  var iväg och gjorde reportage om tidigare under dagen fick jag sätta mig och skriva under kvällen istället. Så kan det gå ibland. Men det var en trivsam tillställning hur som helst. Och texten är nästan färdig, även om jag lägger sista handen vid den först i morgon.

Blir annars jobbfokus i morgon också. I alla fall fram till kvällen för då är det hockey. Jag och en polare tänkte käka i puben i hallen före matchen och lite sådär. Blir nog trevligt. På tal om hockey blev jag förresten sittande och tittade lite på finalen i tv-pucken 1988 när jag letade efter något att helgtipsa om. Underbart att se Nobelhallen som den såg ut då. Ska man absolut renovera hallen borde man sikta på att återställa den till det skicket. Lite småstort ändå att det var i just Nobelhallen Foppa för första gången presenterade sig för en större publik. Borde göras en dokumentär eller reportage där man samlar det där tv-puckslaget och låter dem återvända till nämnda hall. Det skulle kunna ha något.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home