Saturday, November 19, 2022

Säsonges första

Drack säsongens första julöl i eftermiddags. Den satt fint. Riktigt god sort dessutom, så den måste jag nog köpa fler av om det finns kvar. Annars en lugn och skön lördag där jag egentligen inte gjort något särskilt alls. Bläddrat igenom tidningen, kollat på en film, gjorde en smarrig pasta till middag. Mer avancerad än så behöver en ledig dag inte vara. Lite, lite snö tror jag bestämt det fallit under kvällen också, om än inte alls i sådana mängder som bortåt ostkusten.

Gick och la mig någorlunda tidigt igår (för att vara fredag) då jag var rätt trött och tänkte att jag skulle kunna sova ut ordentligt. Det sket sig ju dock då någon vid halv fem-tiden på natten började hålla en högljudd, till synes upprörd monolog på vad som lät som typ holländska ute på gården. Då var det inte utan att jag blev en smula irriterad. Men man kan ju undra vad det egentligen var som pågick. Får väl hoppas att vederbörande inte siktar på en repris i natt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home