Tuesday, February 21, 2023

Ungerskt hårdsväng

Tvättade imorse. Sedan fick jag ett ryck och drog igång ett långkok. Och någonstans där landade skivan med ungersk 60-talspop jag beställde häromsistens i brevlådan. Så när tvätten var färdig var jag givetvis tvungen att hälla upp en öl och lyssna på skivan. Den var faktiskt riktigt bra, oväntat bra skulle jag nog säga. Svängde hårt, stundtals nästan lite psykrockigt. Inte riktigt hur man hade trott att östblockspop lät på 60-talet. Så nu måste jag läsa lite i bookleten för att lära mig mer och kanske kunna rota vidare. Roligt att upptäcka musik man inte visste existerade.

Annars har jag väl läst lite. Kollat på en film. Ganska vardagligt för en dag såhär i början av det som brukar vara den lugna veckan efter deadline. I och med att jag var uppe tidigt har jag känt mig rätt slö, men det är väl inte så konstigt kanske. Ska bli skönt att inte behöva kliva upp lika tidigt i morgon.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home